movienews

Információk, DVD megjelenésekről, valamint mozifilmekről, TV-sorozatokról

Friss topikok

  • ipartelep: Ez a film a zsidó kulturális utalások nélkül (és azokkal együtt) is teljesen érthető, és élvezhető... (2010.12.17. 13:08) Egy komoly férfi: Michael Stuhlbarg interjú
  • alegna21: Az Anne Shirley-sorozat rajongóinak íme egy karácsonyi kiadvány: Anne karácsonya "A máig friss tör... (2010.12.03. 09:37) Anne és a Zöld Orom DVD-n
  • : hmm... engem sjunkie-n leszóltak, mert azt írtam, hogy pofátlanság 6E ft-ot elkérni a 10 éves Férj... (2010.03.24. 19:19) Chuck 1. évad DVD-n
  • Médiageci: @zsollancs: Kösz, így tudtam dönteni az egylemezes mellett. Válság van. (2009.12.03. 21:22) Becstelen Brigantyk DVD és BD
  • CliffBarnes (törölt): Nem a filmnek szolo komment. Mi a halalnak kell ilyen trailereket csinalni? Szerintem ebben a 98 m... (2009.11.21. 00:22) Armored feliratos trailer

Linkblog

Hirdetés

 

Hirdetes

Stargate Universe: Robert Carlyle interjú

2009.10.03. 17:56 | movienews | Szólj hozzá!

Címkék: robert carlyle stargate universe

 

A Sci-Fi Channel tegnap indította útjára duplaepizódos nyitással a Stargate: Universe-t. Roland Emmerich és Dean Devlin 1994-es Csillagkapu filmje óriási franchise lett az évek során, hiszen az 1997-ben indult és 10 évadot megélt Csillagkapu tévésorozat után 2004-ben jött a Csillagkapu: Atlantisz is, amelyeket nagy sikerrel sugároztak Magyarországon is. 

A csatorna most a harmadik spinoff-fal a történet egy másik vonalára lép, amelyhez olyan színészeket sikerült szerződtetni, mint Robert Carlyle, Ming-Na vagy Lou Diamond Philips

Az idegen bolygón lévõ Icarus Kutatóbázison Dr. Nicholas Rush csapata a Csillagkapuk 9. ékzárán dolgozik, méghozzá Everett Young ezredes ideiglenes parancsoksága alatt. Mikor a Csillagkapu Program Nemzetközi Felügyelete (rövidítve IOA) Armstrong szenátor vezetésével vizsgálóbizottságot küld a bázisra, a bolygót megtámadja egy idegen faj, és az egyetlen menekülési útvonal a Csillagkapun keresztül vezet, amely azonban nem a Földre viszi vissza õket, hanem a 9. ékzárral a Destiny-re, a Kapuépítõk õsi csillaghajójára. A Destiny automatikusan elindul és folytatja soha véget nem érõ küldetését az univerzum legmélyének felderítésére. (csillagkapu.hu)

Robert Carlyle-lal (Trainspotting, 28 héttel később) a ComingSoon készített interjút.

 

- Kérem, beszéljen egy kicsit arról, hogyan kapta meg a szerepet. Látta az eredeti Csillagkaput vagy a sorozatok valamelyikét?

Igen, láttam. Számomra a film az egész dolog kiinduló pontja. Hogy őszinte legyek egy kicsit féltem a Csillagkapu és a Csillagkapu: Atlantisz sorozatoktól, és alig néztem meg őket. Mindaddig, amíg szó nem lett arról, hogy én is bekerülhetek a stábba. Elkezdtem a sorozatokba is belemélyedni és rájöttem, hogy ez egy érdekes világ. Őszintén szólva a Csillagkapu sorozat nagyobb hatással volt rám, mint az Atlantisz, de az Atlantiszban is van valami. De még mindig nem lettem meggyőzve, hogy ez jó lenne nekem, mert ez annyira más. Végül volt néhány telefonbeszélgetésünk Brad Wright-tal és Robert Cooper-rel, és első dolgom volt velük megosztani kétségeimet: "Srácok, igazán hízelgő az ajánlat, de miért akartok pont engem?" Csönd lett a vonalban. Szerintem eddig senki nem kérdezett tőlük még ilyet. "Hát, tudod...", kezdték, mire közbevágtam: "Én csak őszinte akarok lenni, mert én nem látom magam ebben a világban. Ez nem én vagyok." "Hát, pont ez az, amiért téged akarunk." "Ó, OK."-gondoltam, szóval valamelyik elvetemült castingos körbe akar engem röhögni. Duplán meg vagyok tisztelve. Aztán hangosan azt mondtam: "Jól van, hadd lássam, mitek van". Átküldték a forgatókönyvet, és hát ezek a srácok igazat mondtak.  Ez a cucc aztán tényleg elég összetett. Különösen Dr. Nicholas Rush. Egy nagyon komplex karakter, komplexebb, mint amit valaha is játszottam. Nagyon bonyolult ember. (nevet) Szóval így történt. Horogra akadtam.

- Egy kicsit pillantsunk be Dr. Rushba...egy férfi sok titokkal...

Bizonyára. Nézze, a dolog úgy áll, hogy nem igazán tudom, mennyi titka van - és ezt komolyan mondom - mert én a brit független filmekben startoltam. A srácot, akivel a kezdetekben együtt dolgoztam, Ken Loach-nak hívják, és ő sosem adott nekem forgatókönyvet. És ezt szándokosan tette, mert úgy gondolta, nem akar túlzottan elkényeztetni, csak csináljam, és ne gondolkozzam előre. Én ezt mindig észben tartottam. Bármikor kaptam is szerepet, mindig így dolgoztam: ösztönből, csak a pillanatra koncentrálva. Nem vagyok benne biztos, mi lehet a sarkon túl és abban sem vagyok biztos, hogy a forgatókönyvírók tudják-e. De ez a karakter tele van ellentmondással. A néző sem fog tudni elsőre mit kezdeni ezzel a fickóval. Egy kicsit nehéz ezt így leírni, hogy még nem indult el a sorozat, és még nem láthatta. Brad és Robert azt mondták nekem, hogy olyan valakit keresnek, aki a kevésbé vonzó dolgokat is vonzóvá tudják tenni. Találós kérdésnek tűnhet, de én értettem, mire gondolnak. Van itt ez a fickó, aki olyan tetteket hajt végre, amelyek erősen kifogásolhatóak, de ezt helyénvalónak tudja beállítani. Szóval, akkor most gonosz? Vagy egy hős? Egyik sem, de nagyon, nagyon a határvonalon mozog. Színészként, előadóművészként ilyet sosem tennék, mert ha a csúnya oldal felé mennék el, elidegeníthetném a nézőközönséget, de ha a vicces, boldog oldal felé húznék, akkor meg elveszne a karakter ereje. 

- Beszéljen kérem egy kicsit a forgatásról. Ha jól értettem a werkfilmből, majdnem olyan volt, mintha legyek kameráztak volna mindenhonnan.

Hasonló, mint egy filmforgatás, két-három kamera forog egyszerre, de közben mindenki egyfolytában mozog. Oda mehetsz, ahová csak akarsz, és ez csodás. Amikor reggel forgatni mész, csak bepottyansz a díszletbe és a kamerák megtalálnak. Nem kell olyan helyet keresgélned, ahol sok a fény. Mert gyakorlatilag 360 °-ban tudnak venni a kamerák. Egyszóval így nagyon könnyű a munka, és szerintem brilliáns ötlet volt ezeket alkalmazni. Ezt a dolgot az Ősök fedezték fel itt a Destiny-n, és Kinonak neveztek el: ez egy átlátszó gömb, benne egy kamerával, ami körbe-körbe lebegve folyamatosan rögzíti a látottakat, hallottakat. A David Blue által játszott karakter (Eli Wallace) a szárnyai alá veszi ezt a dolgot: "Az egész küldetést dokumentálni fogom a Kinokkal." Szóval egy csomó jelenet ilyen különleges módon lett felvéve, és én még ehhez hasonlót sohasem láttam sci-fi sorozatban. A Kinok több százezer éve lebegnek a Destiny-n és már sok mindent láttak. Ez olyan rusztikus, olyan ősi. A Kinoval felvett stílus főleg az Idő című epizódban csúcsosodik ki igazán, amikor a felfedezők ténylegesen egy idegen bolygó felszínére lépnek. Ebben az epizódban az akció 75 %-a a bolygón játszódik, egyszóval nagyon hatásos ezeket a felvételeket nézni. 

- Milyen ezen a halott űrhajon az élet? Ahogy Ön is mondta, ez egy nagyon régi, ősi, elhagyatott hajó. Problémát okoz az étel, víz és általában a normális életkörülmények megteremtése.

Valóban, az első részekben, - amelyek a Levegő címet kapták - különösképpen az oxigén- és vízhiány okoz nagy problémát. Az elején a túlélésről szól minden. Nagyon hamar felfedezik a hajót, és mire észbekapnak már ott is ragadnak egy olyan hajón, ami úgy néz ki, mintha soha senki nem járt volna még rajta. Az Ősök a Destiny-t emberi segítség nélkül vezérelt, önmagát irányító hajónak tervezték, amelyet arra programoztak be, hogy járjon végig minden egyes csillagkaput, amit előtte telepítettek és a végén a begyűjtött információkkal térjen vissza. A különböző bolygókat a csillagkapuk segítségével felfedezték volna, azonban a küldetés az Ősök felemelkedése miatt félbeszakadt, és a hajóra többé nem volt szükségük. Így tehát az első öt vagy hat epizódban az alapvető problémákkal foglalkoznak a karakterek, és ez teljesen természetes. Egy parányi kutatást is végeztem a szereppel kapcsolatban, és még az elején értetlenül mondtam is a producereknek, hogy vajon miért nem borotválkozik senki sem az űrben? Miért hagyják, hogy megnőjön a szakálluk meg a hajuk? Ahogy az Alien híres idézete is mondja: "Az űrben senki sem hallja, ha sikítasz", de az űrben mindig jó lehet a frizurád (nevet).

- Szóval, ezek lesznek a további epizódcímek: Levegő, Víz, Dezodor, Sampon...

A stáb mindig azzal viccel, hogy egy Csoki résznek is kellene lennie. (nevet) De ezek a címek jól érzékeltetik a sorozatbéli emberek alapvető problémáit. Az én karakteremmel is ez történik: a 20. rész végére tekintélyes szakállam nő. És szerintem ez így helyes, hiszen rövid hajjal kezdődik el a kaland és ahogy sodornak az események, nincs idő a piperkőcködéssel foglalkozni.

- Szóval ott vannak egy olyan hajón, ami az összes csillagkapuhoz elviszi Önöket, és amelyek mint Alice-t Tükörországba elviszi Önöket a legközelebbi bolygóra. Megoszthat velünk némi információt ezekről a bolygókról?

Igen, például rögtön az elsőről, amellyel találkoznak. De először egy dolgot meg kell, hogy értsen a Destinyről, mégpedig azt, hogy a karakterek nem képesek irányítani a hajót. Nem tudnak vele bárhová elrepülni. A navigációs rendszer csak egy részéhez férnek hozzá, de ahhoz is csak a 12. epizód után. Egy olyan hajó kegyeire van bízva az életük, amely egy FTL hajó. Egy hajóra, amely hiperugrásokat hajt végre: megáll a célnál, aztán visszaszámol a következő ugrásig. Az átjáró megnyílik, amelyen a karakterek vagy átmennek vagy nem. A pilot első három órájában a szereplők haldokolnak, mert a levegőt megtisztító rendszer nem működik. Dr. Rush a számítógépeken babrálva próbál valamit kitalálni. A Destiny megérti, hogy a rajta lévők bajban vannak és levegőre van szükségük, de honnan vegyenek levegőt?  Aztán rájönnek a levegőtiszító működésére: mészkő van benne, amely kivonja a levegőből a szén-dioxidot. Mivel azonban a hajón eddig senki nem cserélte ki a tisztítóban lévő mészkövet, az megtelt. Így a Destiny egy olyan bolygót választ ki elsőként, ahol sok mészkő van, hogy a szükséges javítást el tudják végezni. Ezeket a jeleneteket Új-Mexikóban, a Holloman Légibázison forgattuk, a Fehér Sivatagban. Ez egy 700 négyzetkilométernyi terület, mindenhol vakító, fehér homok, ameddig a szem ellát. Muszáj volt napszemüveget felvenni és iszonyú meleg volt. Itt dolgozni olyan volt, mintha egy elcseszett Arábia Lawrence-et forgattunk volna, döbbenet volt. Egyszóval egy sivatagbolygó az első hely, amelyet a szereplők először meglátogatnak. Néhány embernek hallucinációi támadnak meg ilyenek. Aztán később az általunk dzsungelbolygónak nevezett planétára megyünk el, amely... azt kell mondjam, még mindig ezen az epizódon (az Idő) rágódom azóta is. A hajó megáll. Néhányan átmennek a kapun és lejutnak a bolygóra. Találnak ott egy Kinot, amit visszahoznak a hajóra és megnézzük a felvételeket. Saját magunkat látjuk: valakik megtámadták minket és mindenki meghalt. Mi a franc történt itt? Visszamennek a bolygóra, hogy kiderítsék, mi is ez. Van egy csodálatos kép a jelenet végén, amikor Dr. Rush felvesz egy koponyát a földről, ami tulajdonképpen a saját koponyája. (nevet) Ez aztán elég mély egy sci-fi sorozathoz képest.

- Hú, ez nagyon alapos beszámoló volt. Bizonyára jó volt a vancouveri forgatás, hiszen ezt mind ott vették fel.

Ja, igen.

- Kérem, beszéljen kicsit erről is.

Nos, Vancouver csodás város. A díszeletek és a forgatási helyek pedig hatalmasok. Csak a Bond-beli (James Bond: A világ nem elég) forgatáshoz tudnám hasonlítani a méreteket. Egyszerűen óriásiak. A Destiny a legnagyobb díszlet, amelyben valaha is dolgoztam, és egy óriási lépcső is van benne. Csodás, csodás a díszlet dizájnja. Szerintem minden egyes epizód költsége kb. 2.5 millió dollárt emészthet fel. 

- Ez kicsit soknak tűnik egy tv-showhoz képest.

Ez mind a nézőért van, hogy ezt az élményt tehessük le a nézőnek. És csodásan van lefilmezve. És marha jók a színek. Egy csodás barna, szürke és kék díszlet.

- És akkor már egy tucat részt leforgattak már?

Igen, pontosan 12-őt.

- Akkor még egy maréknyi van hátra?

Még 8 epizód.

- Továbbra is szándékosan nem olvassa el a forgatókönyvet, hogy ne tudjon meg előre sokat?

Tényleg nem tudok semmit. Megmondom miért. Én egy olyan fickó vagyok, aki ahhoz szokott hozzá, hogy apait-anyait beleadjon. De itt mások a szabályok, csak lenyomnak két-három hónapot, aztán hazamennek és kész. És fejet kellett hajtanom ezelőtt bizonyos fokig, de egyszerűen nem akarok 100 epizóddal előre gondolkodni. Jelenleg elég a 20 is. De véleményem szerint ennek a karakternek hosszú, hosszú élete lesz még. Úgy vélem, ha folyton előre megbeszélném a producerekkel, mi is fog még történni a karakterrel, azzal letérnék a helyes útról. Szóval alig várom a következő jeleneteket - de nem akarok előre gondolkodni róluk. Az megrémítene. A jelennek szeretek élni.

- A doktornak van barátnője?

Nem, egyedül van.

- Szingli?

Nem, csak jelenleg épp nincs senkije. Az hiszem, volt már nős, de a felesége lebénult egy betegségtől és később meghalt. Rush pedig nem volt ott a halálos ágyánál, és ettől folyton lelkiismeretfurdalása támad, amely a legelső epizód egyik kulcspontja is. Amikor senki nem látja, térdre esik és sír, miközben a felesége képét nézi. Szerintem ez készteti őt a hirtelen tettekre is ("Elmegyek az űrbe és kib*ttul nem jövök vissza.") Szóval mélyen sebzett a pali, és nem hinném, hogy jelenleg a szerelem szóba jöhet nála.

- Mik a jövőben tervei? Mi a helyzet az Ironclad-dal?

Az Ironclad már forog. Elvileg én is csatlakozom novemberben vagy decemberben a stábhoz. Szóval már hallott róla?

- Rebesgették, hogy Ön is csatlakozott. Ez egy 11. vagy 12. századi történet lesz?

Igen, ez a Magna Carta aláírása után játszódik majd. Mindenki hallott már a Magna Cartáról, azonban csak nagyon kevesen tudják, hogy után mi is történt. János király, amikor a lázadók seregei lecsillapodtak, azt mondta: "oké, hatalmat a népnek. Elmentek? Visszajöttem." Szóval az a csapat ember, aki nem bízott benne, tovább várakozott a háttérben és elment a Worchester kastélyba, amely a brit központ volt akkoriban. Bárki is uralkodott, azt ők akarták uralni - ez a 12 fickó ezrekkel szállt szembe. Az egyik fickó én leszek. (nevet) 

- Hát ez jól hangzik. És más tervek esetleg?

Van pár dolog, amiből hamarosan lehet valami. Egy dolog már biztos, egy kis imádnivaló mozi, az I Know You Know. Ez egy igaz történet. Ez a rendező (Justin Kerrigan) saját története. Az apja mindenkit - beleértve a saját családját is - meggyőzött, hogy ő az MI-5-nak dolgozó titkosügynök. Az apa mentálisan beteg volt, és a helyzete egyre csak romlott, és romlott. Nagyon, nagyon imádtam ezt a filmet. A film kész, és reménykedünk...Nem is tudom, Istenem, ez is csak egy alacsony költségvetésű, független kis brit film. Szerencsés vagyok, ha hárman megnézik. Talán maga lesz a negyedik. 

 

 

 

 

 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása